Szkoła windsurfingu Bo Sport

Dahab inaczej

Zdjecie
dodano: 2010-12-07
Dzięki uprzejmości Kuby ,,Patyczaka” instruktora pracującego w bazie Harrego Nassa - wynajęliśmy apartament w Asala – lokalnej dzielnicy Dahabu. Po pierwszym lekkim szoku kulturowym mieszkało nam się bardzo wygodnie. W apartamencie u Mahometa były 2 sypialnie, salon z satelitarną TV, łazienka z prysznicem i kuchnia z dużą lodówką i zamrażarką. W salonie działał bezprzewodowy internet. Sklep z potrzebnymi artykułami był za rogiem. Do bazy Harrego jechaliśmy 10 minut taxi za 10 funtów (6 zl). Wracając ze spotu zamawialiśmy rybę z grilla, ryż i warzywa gotowane w lokalnej garkuchni. Za kolacje na 3 osoby zamawianą jak wyżej płaciliśmy zwykle 10 euro. Do tego świetne pomidory, cebula, suszone daktyle i chałwa. Po wizycie w najlepszej restauracji turystycznej w centrum Dahabu doceniliśmy smak i cenę naszej garkuchni. Trzeba też dodać, że żaden z nas nie zachorował, czego nie można być pewnym w hotelu.
W Dahabie spotkaliśmy ,,starego” znajomego ,,Sinusa” który poznał nas z miejscową ,,Polonia”. Okazuje się, że kilka osób z Polski kupiło w Dahabie domy i apartamenty. Sinus poznał nas z Barbarą która jako pierwsza kupiła piękny dom w Dahabie. O Barbarze czytałem kilka lat temu artykuł w jednym z pism kobiecych. Myślałem sobie – odważna kobieta, teraz okazuje się, że Barbara świetnie sobie radzi w Dahabie i swoim przykładem zaraziła innych rodaków. Muszę przyznać, że mieszkanie wśród lokalnej społeczności otworzyło mi oczy na zupełnie inny Egipt. W trakcie pobytu nie spotkaliśmy się z nieuprzejmością , natręctwem czy nieuczciwością tak często obecnymi w turystycznych centrach. Do Egiptu zwykle jechaliśmy bez entuzjazmu – tylko dlatego, że dobry wiatr, ciepło, niedaleko i tanio. Teraz będziemy jechać również dla tego, że może być przyjemnie. No oczywiście pod warunkiem, że nie będzie w okolicy rekinów.